T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / PENDİK - İsa Yusuf Alptekin Ortaokulu

ÇOCUKLARDA DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI NASIL KAZANDIRILIR?

 

Çocukların ders çalışma alışkanlıkları pek çok aileyi zorlayan en önemli konuların başında gelmektedir. Özellikle dikkatlerinin kolay dağılması ve eğlenceye olan düşkünlükleri nedeniyle ders çalışmayı biraz angarya olarak gören çocukların bu alışkanlığı nasıl kazanacaklarını çözmek ise elbette anne babalara kalmaktadır.

Her ne kadar anne babalar ders çalışma alışkanlığının temelinde yer alsalar da burada çocuğun kendisine ve öğretmenine de görevler düşmektedir. Çocuğun okuldaki durumunun ve derse ilgisinin eğitimini sağlayan öğretmeni tarafından düzenli olarak takip edilmesi ve ev ödevlerinin yapılıp yapılmadığının bilgisinin ailelere bildirilmesi gerekmektedir.

Çocukların evde ders çalışmama ve ödevlerini yapmama sebepleri arasında bir başlangıç yapamamak gelmektedir. Çocuğun karakter özelliklerine bağlı olarak kimisi eve gelir gelmez ders çalışma eğilimi gösterirken kimisi de mümkün olduğunca erteleme veya yapmama eğilimleri göstermektedir. Özellikle evlerde yer alan ve dikkat dağıtıcı kitle iletişim araçlarının varlığı hali hazırda ilgisini toplamakta zorlanan çocukların daha da ödevlerinden uzaklaşmalarına neden olacaktır.

Eve geldiğinde yemeğini yiyen ve bir miktar dinlenen çocuğunuzun ders çalışması için uygun vaktin ne zaman olduğunu onunla birlikte kararlaştırmalı ve bu zamanın onun da isteklerine uygun bir vakit olduğundan emin olmalısınız. Baskı kullanılarak ödev yaptırma gibi yöntemler sadece stres yaratmaya ve ters tepmeye sebep olacaktır. Çocuğun kendi içinden gelerek ödev yapması ve ders çalışması hem performansını hem de öğrenme kapasitesini artıracaktır.

 

Çocuğunuza ders çalışma ve ödev yapma alışkanlığını kazandırmak için öncelikle kızma veya azarlama yöntemlerini bir kenara bırakarak yapmadığı ödevlerin veya çalışmadığı derslerin sorumluluğunu almasını sağlamalısınız. Dersler, ödevler ve çocuk ilişkisi sadece öğretmeni ilgilendirdiğinden dolayı yapılmadıkları durumlarda gereken sonuçların öğretmen tarafından çocuğa yansıtılması çok daha sağlıklı olacaktır.

Evde uygun ders ortamının oluşturulması ve dikkat dağıtıcı etkenlerden uzak olunması dikkat edilmesi gerekenler arasında yer almaktadır. Çok fazla gürültü, misafir, oyuncaklar, elektronik cihazlar veya ebeveynlerin sürekli olarak çocukla konuşmaları onun verimini düşürecek ve ders çalışma azmini baltalayacaktır.

Aynı zamanda ders ve ödevler tamamlandığında çocuğunuzu takdir ederek onun bir şeyler başardığına dair duygusunu canlandırmalı, böylece sorumluluklarını yerine getirdikçe daha iyi bir birey haline geldiğini ona belli etmelisiniz.

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.11.2015 - Güncelleme: 12.03.2021 00:48 - Görüntülenme: 1425
  Beğen | 0  kişi beğendi