T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / PENDİK - İsa Yusuf Alptekin Ortaokulu

Verimli Ders Çalışma

ÇALIŞMADAN ÖNCE DİKKAT ETMENİZ GEREKEN 15 KURAL

1. Her öğrenci kendi çalışma ortamına göre bir çalışma planı hazırlamalı ve bu plana mutlaka uymalıdır.

2. Çalışma metodunu dersin özelliğine göre seçmelidir. (Okuma, not tutma, anlatım, tümdengelim, tümevarım gibi) sayısal dersler çalışırken yazarak çalışma metodu uygulanmalıdır.

3. Ders çalışmaları mutlaka belli bir yerde sakin bir ortamda bir masa üzerinde yapılmalıdır.

4. Hemen her derste bütün konular çalışılmalı, konular arasında önemli önemsiz ayrımı yapılmalıdır.

5. Ders araç ve gereçlerini çalışmaya başlamadan önce hazırlamalı, unutulmamalıdır ki araç ve gereç ihtiyacı olduğunda temin edilmeye çalışılırsa hem zaman kaybına hem de dikkat dağılmasına neden olur.

6. Çalışmaya psikolojik olarak hazır olmayan kişi problemlerinden kendisini soyutladıktan sonra çalışmaya başlamalıdır.

7. Öğrenmeyi aralıklarla yapmalı, bu aralıklarda dinlenmeyi, gezinti, söyleşi, müzik ile yapılabilir.

8. Çalışılan konu kendi başına bir bütün değilse, geçmiş konular gözden geçirilmelidir.

9. Sözel dersler çalışılırken ana düşünceleri dile getiren anahtar kelime ve cümleler tespit edilmeli gerekirse renkli kalemle altları çizilmelidir.

10. İşlenecek konu dersten önce çalışılmalı, anlaşılmayan yerler tespit edilerek derse girilmelidir.

11. Ders çalışılırken motive olunmalı, televizyon karşısında veya yatarak çalışmanın etkinliğini azaltacağı unutulmamalıdır.

12. Düzenli bir defter tutma alışkanlığı kazanılmalı. Tükenmez kalem yerine kurşun kalem kullanmaya özen göstermelidir.

13. Çalışırken bir cevabı ezberlemek yerine konuyu anlamaya veya problemin çözümü yolunu öğrenmeyi seçmelidir.

14. Anlatım dersinin arkasından sayısal (matematik, fenbilgisi gibi) bir ders çalışılmalıdır.

15. Sabah kahvaltısı yaparak okula gelmesi, aksi takdirde ders dinleme dikkatinin azalacağı unutulmamalıdır.

ÇALIŞMA ESNASINDA DİKKAT ETMENİZ GEREKEN 5 KURAL

1. Sınıfta dersler iyi dinlenmesi, ders sırasında başka şeylerle meşgul olunmamalı, anlamadığı yeri anında öğretmenine sormalıdır.(İyi bir sevgili olun kuralı)

2. Öğretmen dersi anlatırken üzerinde durduğu noktalar ve sınıfa yönetilen sorular not edilmeli ve sonra çalışılmalıdır.

3. Tahtaya yazılan bilgiler ve problem çözümleri dikkatli bir biçimde deftere geçirilmeli ve kontrol edilmelidir.

4. Derslerde devamsızlık yapılmamalı, eğer zorunlu olarak yapılmışsa o dersteki konu arkadaşlardan öğrenilmelidir. Unutulmamalıdır ki bir sonraki konunun öğrenilmesi bir önceki konunun bilinmesine bağlıdır.

5. Sınavlarda soruların cevaplarına geçilmeden önce cevaplar zihinsel olarak tasarlanmalı, kağıtlar verilmeden önce mutlaka kontrol edilmelidir.

ÇALIŞMADAN SONRA DİKKAT ETMENİZ GEREKEN 5 KURAL

1. Bütün dersler işlendikçe çalışılmalı, konular biriktirilmemelidir.

2. Dersler tekrar edilirken, anlaşılmayan konular tespit edilmeli, bir sonraki derste öğretmenine sorarak öğrenilmeli. Sorarak öğrenilenlerin unutulmayacağı hatırdan çıkarılmamalıdır.

3. Sayısal dersler çalışılırken sınıfta öğrenilen çözüm yollarının yanı sıra başka çözüm yollarının da olup olmadığı kaynak kitaplardan araştırılmalı, özellikle örnek çözümler çoğaltılmalıdır.

4. Zor anlaşılan konular için en verimli çalışma saatleri ayrılmalıdır.

5. Çalıştığınız konuyu mutlaka daha sonra tekrar ederek, uzun süreli hafızaya geçmesini sağlayınız.

 

YANLIŞ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

Yatarak – uzanarak çalışma,

Gürültülü ortamda çalışma,

Dağınık ortamda çalışma,

Televizyon – radyo eşliğinde çalışmak.

Telefon konuşmalarını engelleyememek.

Arkadaş toplantıları .

Birden fazla işi aynı anda yapmaya çalışmak

hiç aklınızdan çıkmasın ki...

Çalışma odanız sessiz olmalıdır. Gençler arasında yaygın olan yanlış bir tutum vardır, oda "ders çalışırken müzik dinlemek." kendilerine sorulduğunda müzik dinlemenin çalışmalarına engel olmadığı, tam tersine dersi daha iyi anladıklarını iddia etmektedirler. Yapılan araştırmalar göstermektedir ki, insan beyni aynı anda birçok uyaranı alabilir ancak dikkatini bir tek noktaya odaklayabilir. Bu sebeple insanın hem müzik dinleyip, hem de ders çalışması mümkün olsa da yanlış çalışma yöntemidir. Yanlıştan bir an önce dönülmelidir...

BAŞARILI OLMANIN YOLLARI

Başarılı olmuş insanların hayatları dikkatle incelendiğinde ,planlı bir yaşam ve sıradan bir hayat yaşamadıkları ilk göze çarpan özelliktir.

Ders çalışma süresini çok uzun tutmak öğrenmeyi olumsuz etkiler.

Yorulmadan ara vermeyi öğrenmelisiniz.

Başarıya giden ilk yol;kişinin kendisine söz geçirebilmesinden geçer.

Heyecana yer vermemeli tecrübeli insanların ve uzmanların önerilerine kulak vermeli, istifade edilmelidir.

Başarının yolu önce kişinin başarıya kendisini inandırmasıyla mümkün olur.

BAŞARILI İNSAN ;

Başarılı insan ; daima çözümün bir parçasıdır.

Başarılı insan ;bir program yapmıştır.

Başarılı insan ;'işine yardım edeyim der'

Başarılı insan ; her soruna bir çözüm bulmaya çalışır.

Başarılı insan ; 'zor olabilir ama imkansız değil' der.

Başarılı insan ; en olumsuz bir durumda bile bir çıkış yolu bulur.

BAŞARISIZ İNSAN;

Başarısız insan ; daima sorunun bir parçasıdır.

Başarısız insan ; devamlı mazeret bulmuştur.

Başarısız insan ; 'bu benim işim değil' der.

Başarısız insan ; her çözüme bir sorun bulur.

Başarısız insan ; 'mümkün olabilir ama çok zor' der.

 

Başarısız insan ; en olumu durumlarda bile engel bulur.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.11.2015 - Güncelleme: 12.03.2021 00:47 - Görüntülenme: 1203
  Beğen | 0  kişi beğendi